Modelleme

'3D Max' forumunda Disturb tarafından 16 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. Disturb

    Disturb Moderator

    91
    3
    8
    Merhaba.. Yeni başlayan mimar arkadaşlar için 3ds Max'le ilgili bazı notlar paylaşıyorum.

    Bazı Kısayollar :
    W :Move
    E :Rotate
    R :Scale
    Q :Cancel (W,E,R)
    S :Snap
    H :Select
    J :Contour
    Alt + W :Full Screen
    G :Grid
    Shift + F : Render Screen
    X : Coordinate
    F3 : Wireframe mode
    F4 : Edge mode
    Alt + X : Object Transparent
    Space : Object Lock
    Alt + 6 : Toolbars On/Off
    Ctrl + X : Expert Mode
    Z : Zoom
    7 : Ekran Bilgisi
    8: Environment

    Menülerde sık kullanılanlar :
    • Customize Menu – Customize User Interface - Keyboards
    • Customize Menu – Customize User Interface - Toolbars
    • Customize Menu – Customize User Interface - Colors
    • Customize Menu – Preferences
    • Customize Menu – Unit Setup
    • File Menu – Save As – Archieve ile kaplamalar, dokular vs. Winrar kaydedilir. (Dosya isminde Türkçe karakter kullanılmaz)
    • Rendering Menu – Batch Render ile çoklu render
    • Tools Menu – Align
    • Tools Menu – Array
    Genel bilgiler :
    • Komuttan çıkmak için ekranda boş bir yere sağ click yapılır.
    • Ekranın altındaki X-Y-Z değerlerinin sol tarafındaki moda tıklanıp değiştirerek taşıma, döndürme, ölçeklendirme yapılabilir.
    • Obje, Shift tuşu ile çoğaltılırken instance seçilirse; modify panelinde yapılacak değişiklik her iki objeyi de etkiler. Eğer Modify panelinden Make Unique tıklanırsa çoğaltılmış obje bağımsızlaştırılır.
    • Obje seçilip sağ click ile Clone tıklanırsa aynı konumda yeni bir obje oluşturulur.
    • Obje boyutunu ölçmek için Tools Menu – Measure ya da Utilities Panelinden measure
    • Objeler seçilerek Group Menu – Group ile grup yapılır ya da grup bozulur.
    • Objeye sağ click yapılarak Object Properties tıklanarak bütün özellikleri görülür.
    • Create Paneli – Helpers – Grid ile yeni grid çizilebilir. (Ekran sağ click ile istenilen grid seçilir)
    • Objenin Pivot noktasını değiştirmek için Hierarcy Paneli – Affect Pivot Only tıklanarak alt taraftan X-Y-Z koordinatı girilir. Tekrar Affect Pivot Only tıklanarak komut sonlandırılır.
    • Plane çizilerek modify dan displace modifieri atanarak; materialden gradient slotu yapılıp displace modifieri içine sürüklenirse eğimli arazi oluşur.
    Toolbars
    • Snap’lere sağ click yapılarak; yakalama, açılı döndürme, ana grid ayarı yapılır.
    • Taşıma yaparken obje ekseninde taşıma yapmak istenirse ; Reference Coordinate System View’den Local’e çevrilir.
    • Align’ a tıklamadan önce obje seçilir.
    • Window/Crossing ile çizilen pencere içinde kalan obje seçimi yapılır.
    • Link komutu çalıştırılıp önce kök obje seçilip bağlanacak objelere sürüklenir.
    • Kamera görüntüsündeyken move tool’a sağ click yapılarak Doll/Roll
    2D Çizimler (Line, circle, arc...)
    Çizilen 2D çizim sağ click ile Editable Poly’e dönüştürülürse ;
    Modify Paneli :
    1. Vertex
    2. Edge
    3. Border
    4. Polygon
    5. Element

    · Create Line
    · Attach
    · Cross Section : Aynı vertex sayısına sahip çizgiler birleştirilir. (Birinci çizgi diğerine sürüklenir.)
    · Break : Nokta ayrılır
    · Fuse : İki nokta arada ortak bir noktada birleştirilir
    · Refine : Çizgiye yeni nokta eklenir
    · Weld : Kaynak yapmak
    · Connect : İki nokta arasına çizgi atılır
    · Insert : Yeni nokta eklenir
    · Divide : Segment bölünür.
    · Detach : Segment ayrılır
    · Outline : Offset atılır
    · Boolean : Union, Substract, Intersect yapılır (Çizgiler kapalı alan ve aynı objeye ait olmalı)
    · Mirror
    · Close
    · Explode
    · Trim

    Not :
    • Vertex’e sağ click ile Bezier, Smooth, Corner tipine dönüştürülür
    • Vertex seçilip W,E,R tuşları ile konumu değiştirilir.
    • Çizerken Backspace tuşu ile bir önceki Vertex’e geri gelir.(Undo)
    3D Çizimler
    Çizilen 3D çizim sağ click ile Editable Poly’e dönüştürülürse ;
    Modify Paneli :
    1. Vertex
    2. Edge

    · Seçilen edge shift ile taşınırsa yeni yüzey oluşur
    · Bridge
    · Slice Plane (Split seçiliyse slice yapıldıktan sonra 2 ayrı element oluşur
    · Cut
    3. Border
    · Cap
    · Cut
    4. Polygon
    · Inset : Outline gibi içeriye doğru polygon atılır
    · Hinge from Edge
    · Extrude along spline
    · Cut
    · Msmooth ile seçili yüzeyler softlaştırılır
    · MakePlanar ile smooth yüzeyler düzleştirilir
    · Tesselate ile yeni alt yüzey bölünmesi oluşur
    5. Element

    Not :
    • Vertex’ler seçiliyken Ctrl tuşu ile edge modu tıklanırsa seçilen vertexler edge’e dönüşür
    • Edge modunda seçilen tüm çizgiler sağ clickle Create Shape tıklanarak yeni obje oluşur
    • Edit geometri menüsünde constrainsts ile move yapılmak istenen edge sadece yüzeyde hareket eder.
    • Edit geometri menüsünde Preserve Uvs ile malzemesi atanmış objenin biçimi değiştirildiğinde malzemenin bozulması engellenmiş olur.

    2D MODIFIER
    · Extrude
    · Bevel
    · Lathe
    · Fillet/Chamfer
    · Sweep
    · Cross Section
    · Surface
    · Bevel Profile

    3D MODIFIER

    • Bend
    • Displace
    • FFD
    • Noise
    • Shell
    • Slice
    • Taper
    • Symetry
    • Cap Holes
    • Twist
    • Skew
    • Melt
    • Ripple
    • Lattice : Kafes
    • Face Extrude
    • Hair and Fur
    • Tesselate : Objeye dengeli şekilde vertex atma
    • Subdivide : Obje yüzeyini eşit bölümlere ayırır.
    • Smooth
    • Mesh Smooth (Önce Quadify Mesh modifierı kullanalım, daha sonra Mesh Smooth yapalım.)
    • Turbo Smooth
    • Squeeze
    • Path Deform (3 boyutlu nesneye uygulanan modifier’da 2 boyutlu nesne pick yapılır)
    • Delete Mesh (Önce Mesh Select modifier’ı uygula)
     

Bu Sayfayı Paylaş