Modelleme işlemi bittikten sonra 3 boyutlu kütlelerimize material atamak için bilmemiz gereken bazı bilgileri paylaşıyorum.. Klavyeden ''M'' tuşu ile material penceremizi açalım; ( Linki Görebilmek için Üye Ol ) Yuvarlak görünen her bir slot atayacağımız malzemeyi temsil eder. Alt kısımda bulunan ayarlar ile bu slota koyulan malzemenin ayarları yapılır. Orta kısımda Standart yazan yere tıklayarak Material/Map Browser isimli yeni pencere açılır. Açılan pencerede; Multi/Sub object seçilerek slotlar çoğaltılır. Architectural seçilerek hızlı metal, cam, ahşap, su atanabilir. (Yalnız V-Ray motoru Architectural’ı genelde desteklemez.) VrayLightMtl seçilerek ışık slotu yapılır. Standart ayarlarının altından; Blinn Basic Parameters : Diffuse : Objenin ana rengi Specular : Işığın çarptığı yerin rengi Maps Diffuse : Objeye atanan fotoğraf , renk, map ayarı Bump : Kabartma etkisi (Açık tonlar dışarı itilir) Reflection : Yansıma etkisi (Vray de genelde Ray Trace atayalım) Opacity : Opaklık etkisi (Siyah-Beyaz resim atanınca beyaz kısımlar gözükür Standart Yerine VRayMtl seçilirse Diffuse : Objenin ana rengi Reflect : Yansıma değeri. Hlight Glossiness : Yansımadaki ışığı yayar, flulaştırır. Refl. Glossiness : Yansıyan yüzeyi flulaştırır. Fresnel reflections : Yansımada kaybedilen objenin ana rengi geri kazandırılır. Fresnel IOR : Yansımada kaybedilen objenin ana renginin geri ne kadar kazandırılacağı ile ilgili ayardır. (Genelde 1 ila 4 arasında) Max depth : Yansıtma sayısının ne kadar olacağıdır. Refract : Kırılma Glossiness : Kırılmada flulaştırma IOR : Kırılma indisi Fog color : Kırılan malzemeye renk atama işlemi Maps Bitmap : Resim atanır Cellular : Noktalı doku Checker : Damalı resim atanarak karelere doku verilebilir. (Ahşap parke) Dent : Bump’a atanır. (Alçı sıva gibi görüntü alınabilir) Falloff Gradient : (Arka planda gökyüzü yapılabilir) Gradient Ramp Marble Mask : Diffuse’a mask atanarak maske yapılır. ( Mask kısmında siyah beyaz önemli) Mix : Diffuse’a mix atanır. Noise : Bump’a atanarak fractal etki ile dalga efekti Normal map : Bump’a atanarak Normal-Bitmap seçilir. Perlin Marble Smoke Spackle : Bump’a atanarak kum etkisi yapılır. Splat : Benekleme Stocco Swirl : Resime dönme etkisi verilir. Tiles : Diffuse’a tiles atanarak seramik gibi görüntü alınabilir. VrayDirt : Diffuse kanalına atanarak objeye tarihi doku etkisi verilir. VrayLight ile yapay ışık yapılabilir. (Pencerelere ata) VrayMtl’de iken boş bir slota get material diyerek manzara resmi koyulur. 8 tuşu ile açılan environment panelindeki slota bu resim sürüklenir. VrayEdgeTex : Diffuse kanalına atanarak objenin edge konturlarını gösterir.