Malzeme Atama

'3D Max' forumunda Disturb tarafından 28 Ocak 2017 tarihinde açılan konu

  1. Disturb

    Disturb Moderator

    90
    3
    8
    Modelleme işlemi bittikten sonra 3 boyutlu kütlelerimize material atamak için bilmemiz gereken bazı bilgileri paylaşıyorum..

    Klavyeden ''M'' tuşu ile material penceremizi açalım;

    ( Linki Görebilmek için Üye Ol )

    Yuvarlak görünen her bir slot atayacağımız malzemeyi temsil eder. Alt kısımda bulunan ayarlar ile bu slota koyulan malzemenin ayarları yapılır.

    Orta kısımda Standart yazan yere tıklayarak Material/Map Browser isimli yeni pencere açılır. Açılan pencerede;
    • Multi/Sub object seçilerek slotlar çoğaltılır.
    • Architectural seçilerek hızlı metal, cam, ahşap, su atanabilir. (Yalnız V-Ray motoru Architectural’ı genelde desteklemez.)
    • VrayLightMtl seçilerek ışık slotu yapılır.
    Standart ayarlarının altından;
    • Blinn Basic Parameters :
    1. Diffuse : Objenin ana rengi
    2. Specular : Işığın çarptığı yerin rengi
    • Maps
    1. Diffuse : Objeye atanan fotoğraf , renk, map ayarı
    2. Bump : Kabartma etkisi (Açık tonlar dışarı itilir)
    3. Reflection : Yansıma etkisi (Vray de genelde Ray Trace atayalım)
    4. Opacity : Opaklık etkisi (Siyah-Beyaz resim atanınca beyaz kısımlar gözükür
    Standart Yerine VRayMtl seçilirse
    1. Diffuse : Objenin ana rengi
    2. Reflect : Yansıma değeri.
    3. Hlight Glossiness : Yansımadaki ışığı yayar, flulaştırır.
    4. Refl. Glossiness : Yansıyan yüzeyi flulaştırır.
    5. Fresnel reflections : Yansımada kaybedilen objenin ana rengi geri kazandırılır.
    6. Fresnel IOR : Yansımada kaybedilen objenin ana renginin geri ne kadar kazandırılacağı ile ilgili ayardır. (Genelde 1 ila 4 arasında)
    7. Max depth : Yansıtma sayısının ne kadar olacağıdır.
    8. Refract : Kırılma
    9. Glossiness : Kırılmada flulaştırma
    10. IOR : Kırılma indisi
    11. Fog color : Kırılan malzemeye renk atama işlemi
    • Maps
    1. Bitmap : Resim atanır
    2. Cellular : Noktalı doku
    3. Checker : Damalı resim atanarak karelere doku verilebilir. (Ahşap parke)
    4. Dent : Bump’a atanır. (Alçı sıva gibi görüntü alınabilir)
    5. Falloff
    6. Gradient : (Arka planda gökyüzü yapılabilir)
    7. Gradient Ramp
    8. Marble
    9. Mask : Diffuse’a mask atanarak maske yapılır. ( Mask kısmında siyah beyaz önemli)
    10. Mix : Diffuse’a mix atanır.
    11. Noise : Bump’a atanarak fractal etki ile dalga efekti
    12. Normal map : Bump’a atanarak Normal-Bitmap seçilir.
    13. Perlin Marble
    14. Smoke
    15. Spackle : Bump’a atanarak kum etkisi yapılır.
    16. Splat : Benekleme
    17. Stocco
    18. Swirl : Resime dönme etkisi verilir.
    19. Tiles : Diffuse’a tiles atanarak seramik gibi görüntü alınabilir.
    20. VrayDirt : Diffuse kanalına atanarak objeye tarihi doku etkisi verilir.
    21. VrayLight ile yapay ışık yapılabilir. (Pencerelere ata)
    22. VrayMtl’de iken boş bir slota get material diyerek manzara resmi koyulur. 8 tuşu ile açılan environment panelindeki slota bu resim sürüklenir.
    23. VrayEdgeTex : Diffuse kanalına atanarak objenin edge konturlarını gösterir.
     

Bu Sayfayı Paylaş