Kirişlerde ve Kolonlarda Korozyon Tamiri

'Şantiye' forumunda g1b tarafından 14 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. g1b

    g1b Administrator Site Yetkilisi

    113
    4
    18
    [​IMG]
    Çeliğin betondaki korozyonunun birincil nedeni karbonasyon veya klorür kaynaklı olabilir. Korozyon, pas oluşumuyla sonuçlanan elektrokimyasal prosestir. Çelik korozyonuna bağlı olarak oluşan pas miktarı, orijinal çelik hacminden daha fazladır. Beton içinde bulunan çelik hacmindeki bu artış, betonda çatlaklara neden olur. Bazen bu, dış betonun parçalanıp düşmesine neden olur.

    1. Destek Oluşturma
    Kirişler ve kolonlar ağır yük taşıyor. Bu nedenle ilk adım, yükünün bir kısmını hafifletmektir. Bu, destekler sağlayarak veya kiriş kolonu bağlantılarına dayanarak yapılır. Ardından, hasar gören betonun aşınmış bölümünü çelik donatı görünene kadar çıkarın.

    2. Sebep Analizi
    Bu adımda çelik, korozyon tipi açısından incelenir. Bu fenolftalein testi ile yapılır. Bu test, karbon kaynaklı korozyon olup olmadığı veya klorür kaynaklı korozyon olup olmadığı konusunda yardımcı olacaktır.

    Önemli Hatırlatma: Burada sadece çeliğin karbondan kaynaklanan korozyonu ile uğraşıyoruz. Çünkü klorür kaynaklı korozyonu tespit etmek zordur ve bu, çeliğin yakınındaki tüm betonun değiştirilmesini ister.

    3. Doğru Yöntem
    Çelik tamamen aşınmışsa, betonu çelik etrafında 15 mm'den 25 mm'ye kadar kaldırın. Bu, çeliğin iyi ve çok yönlü temizlenmesine yardımcı olacaktır.

    4. Temizleme
    Su veya pas temizleme solüsyonlarını kullanarak beton ve çelik yüzeyini iyice temizleyin.

    5. Yeni Çelik Yerleştirme
    Çelik korozyon yüzdesini inceleyin. Çelikin% 15 veya daha fazla kısmı korozyondan etkilenmişse, ilave çelik ile eski çelik arasında bağlama yapın. Bağlamak yerine eski çelikle de kaynak yapabiliriz. Kirişler için gerekli kesme takviyesini ve kolonlar için bağlayıcıları yerleştirin.

    6. Bağlayıcı Uygulama
    Eski çelik ile ilave çelik tespit edildikten sonra eski beton ve çelik yüzey üzerine uygun bir bağlayıcı uygulayın. Yeni betonun eski betona bağlanması için bağlayıcı kaplama kullanılır. Tamir işleri için yaygın olarak kullanılan 4 bağlayıcı kaplama aşağıdaki gibidir:
    • Epoksi esaslı bağlayıcı
    • Akrilik esaslı bağlayıcı
    • Stiren bütadien kauçuk (SBR) bazlı bağlayıcı
    • Lingosülfat esaslı bağlayıcı
    7. Tel Kafes Kullanımı
    Hasar görmüş kiriş veya kolonun hacmi çok büyükse, kalıpları sütunlar için monte etmesi ve kirişler için genişletilmiş kafes kullanması önerilir.

    8. Yeni Betonunun Yerleştirilmesi
    Çimento, kum, kaba agrega (10 mm'den küçük boyutlardaki) ve süper-plastikleştirici ile yapılmış bir mikro beton karışımını hazırlayın. Su-çimento oranı 0.5'den fazla olmamalıdır. Bu beton eleman boşluklarına yerleştirilir. Yapıştırma katının kurumadan önce beton yerleştirmeyi unutmayın.

    Hatırlatmalar:
    • Tamir edilecek alan küçük ise, beton yerine polimer modifiye çimento harcı kullanın.
    • Geniş alan onarım çalışmaları durumunda püskürtme beton / gunit beton yerleştirme yöntemi önerilmektedir.
    9. Yüzey Kaplama Uygulama
    1: 3 oranında çimento hamuru (çimento: kum) son kat olarak uygulayın. Bu, beton yerleştirildikten sonraki 48 saat içinde yapılmalıdır.

    10. Su Geçirmez Boya Uygulama
    7 gün boyunca beton beklenir ve ardından, tamir edilen yapı elemanı sudan korumak için, elemanın yüzeyine son kat su geçirmez boya uygulayın.

    Mühendisce
     

Bu Sayfayı Paylaş